Wybierz obszar tematyczny z poniższej listy
Praca statutowa
Wnioskowanie na rok 2025
Wnioski można składać w terminie od dnia 01.07.2024 r. do 15.10.2024 r.
Wniosek o finansowanie statutowego zadania badawczego na 2025
Umowa na rok 2024
- Umowa statutowa na 2024 r 2 3 egz.
- Kalkulacja klinika 2024 r. (dla jednostek organizacyjnych posadowionych w szpitalach/ACS Sp. z.o.o.) 3 egz.
- Kalkulacja teoria 2024 r. (dla jednotek teoretycznych) 3 egz.
- Harmonogram pracy badawczej– 3 egz.
- Wykaz zespołu badawczego– 3 egz.
- Zmiana wykazu zespołu badawczego– 3 egz. wyłącznie do zastosowania w trakcie realizacji pracy badawczej, w przypadku zmian w zespole badawczym
- Oświadczenie o przeciwdziałaniu korupcji – 1 egz.
- Opinia Komisji Bioetycznej lub Lokalnej Komisji Etycznej Ds. Doświadczeń na zwierzętach lub innego właściwego do wydania opinii organu, w przypadku gdy jest ona wymagana.
Uzupełnione formularze dokumentów należy przesłać do Sekcji ds. Badań Naukowych Centrum Nauki i Współpracy Międzynarodowej SUM.
Uprzejmie prosimy o nieuzupełnianie dat oraz numerów na dokumentach.
SPRAWOZDANIA MERYTORYCZNE:
Ocena realizacji merytorycznej zadań badawczych dokonywana jest przez Rady poprzez ocenę sprawozdań Wykonawców, składanych w dwóch etapach oceny.
Dla umów zawartych począwszy od roku 2023 obowiązuje jeden etap sprawozdawczy.
Wypełniony formularz należy złożyć do Rektoratu oraz w wersji elektronicznej na adresy e-mailowe pracowników Centrum:
I ETAP: Sprawozdanie I ETAP do 31 października roku kalendarzowego następującego po roku, w którym zawarto umowę
II ETAP: Sprawozdanie II ETAP do 31 października roku kalendarzowego następującego dwa lata po roku, w którym zawarto umowę
PODSTAWA PRAWNA:
Rozwój młodych naukowców
Wnioskowanie na rok 2025
Wnioski należy składać w terminie od 01.07.2024 r. do 15.10.2024 r.
Wniosek o finansowanie zadania badawczego przez mlodego naukowca na 2025
Umowa młodego naukowca na rok 2024
- Umowa młodego naukowca 2024 r. – 3 egz.
- Kalkulacja klinika 2024 – (dla jednostek organizacyjnych posadowionych w szpitalach/ ACS Sp z.o.o.) 3 egz.
- Kalkulacja teoria 2024 – (dla jednostek teoretycznych) 3 egz.
- Harmonogram pracy badawczej– 3 egz.
- Oświadczenie o przeciwdziałaniu korupcji– 1 egz.
- Oświadczenie_BHP– (składane przez doktoranta) 1 egz.
- Opinia Komisji Bioetycznej lub Lokalnej Komisji Etycznej Ds. Doświadczeń na zwierzętach lub innego właściwego do wydania opinii organu, w przypadku gdy jest ona wymagana.
Uzupełnione formularze dokumentów należy przesłać do Sekcji ds. Kształcenia Doktorantów Centrum Nauki i Współpracy Międzynarodowej SUM.
Uprzejmie prosimy o nieuzupełnianie dat oraz numerów na dokumetach.
SPRAWOZDANIA MERYTORYCZNE:
Ocena realizacji merytorycznej zadań badawczych dokonywana jest przez Rady poprzez ocenę sprawozdań Wykonawców, składanych w dwóch etapach oceny.
Wypełniony formularz należy złożyć do Rektoratu oraz w wersji elektronicznej na adresy e-mailowe pracowników Centrum:
I ETAP: Sprawozdanie I ETAP do 31 października roku kalendarzowego następującego po roku, w którym zawarto umowę
II ETAP: Sprawozdanie II ETAP do 31 października roku kalendarzowego następującego dwa lata po roku, w którym zawarto umowę
PODSTAWA PRAWNA:
Inwestycje związane z działalnością naukową
INWESTYCJE ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ NAUKOWĄ
Podstawa prawna:
– Ustawa „Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce” z dnia 20.07.2018 r. (tekst jedn.: Dz.U. 2018 poz. 1668 z późn. zm.)
– Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie przyznawania, rozliczania i przekazywania środków finansowych na realizację inwestycji związanych z kształceniem oraz działalnością naukową z dnia 14.03.2019 r. (Dz.U. 2019 poz. 533 z późn. zm.)
– Zarządzenie Rektora Śląskiego Uniwersytetu Medycznego nr 124/2017
z dnia 17.08.2017r. w sprawie wprowadzenia „Zasad przygotowania wniosków o przyznanie dotacji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego na inwestycje służące potrzebom badań naukowych lub prac rozwojowych oraz realizacji tych inwestycji.”
Finansowanie inwestycji związanych z działalnością naukową obejmuje inwestycje:
1) w zakresie aparatury naukowo-badawczej oraz infrastruktury informatycznej, o wartości przekraczającej 500 000 zł
2) budowlane;
3) w zakresie zakupu nieruchomości;
4) współfinansowane ze źródeł zagranicznych.
TERMINY SKŁADANIA WNIOSKÓW
Minister właściwy do spraw nauki, przyznaje środki finansowe na inwestycje związane z działalnością naukową, na podstawie których środki finansowe będą przyznawane w 2025 r., na podstawie wniosków złożonych w terminie do dnia 31 lipca 2024 r. w systemie teleinformatycznym- www.osf.opi.org.pl
ZAKRES WNIOSKÓW
Wniosek zawiera:
1) dane wnioskodawcy;
2) rodzaj inwestycji;
3) nazwę i lokalizację inwestycji;
4) zakres rzeczowy i opis inwestycji, obejmujące w przypadku inwestycji, o której mowa w art. 373 ust. 3 pkt 1 ustawy, wskazanie, czy dotyczy ona zakupu, wytworzenia czy rozbudowy aparatury naukowo-badawczej albo infrastruktury informatycznej;
5) wnioskowaną wysokość środków finansowych na realizację inwestycji;
6) harmonogram rzeczowo-finansowy inwestycji;
7) źródła finansowania inwestycji, w tym wielkość środków własnych wnioskodawcy;
8) uzasadnienie celowości realizacji inwestycji, a w przypadku inwestycji związanej z działalnością naukową – także jej znaczenia dla rozwoju nauki, innowacyjności i gospodarki wraz ze wskazaniem prac lub zadań, które będą realizowane przy wykorzystaniu finansowanej infrastruktury.
Do wniosku:
1) dotyczącego inwestycji budowlanej dołącza się oświadczenie o rodzaju posiadanego tytułu prawnego do nieruchomości;
2) dotyczącego inwestycji związanej z działalnością naukową, obejmującego finansowanie rozbudowy aparatury naukowo- -badawczej lub infrastruktury informatycznej, dołącza się oświadczenie o ich wartości;
3) dotyczącego inwestycji, o której mowa w § 3 ust. 2 pkt 2, dołącza się uwierzytelnioną kopię:
- a) dokumentu zawierającego przyrzeczenie otrzymania dofinansowania ze źródeł zagranicznych albo potwierdzającego jego przyznanie,
- b) wniosku o przyznanie dofinansowania ze źródeł zagranicznych;
4) składanego w trybie § 3 ust. 2 pkt 1 dołącza się:
- a) uwierzytelnione kopie dokumentów zawierających opis zdarzenia losowego oraz poświadczających zaistniałą szkodę, jeżeli wystąpiła, albo
- b) uzasadnienie konieczności realizacji inwestycji.
OCENA WNIOSKÓW
Przy przyznawaniu środków finansowych na realizację inwestycji uwzględnia się następujące szczegółowe kryteria:
-w przypadku inwestycji związanych z działalnością naukową:
- a) zasadność wykorzystania infrastruktury przewidzianej do finansowania do realizacji planowanych prac lub zadań,
- b) możliwość wykorzystania infrastruktury przewidzianej do finansowania przez inne podmioty w związku z jej planowanym udostępnianiem lub w ramach współpracy wnioskodawcy z tymi podmiotami,
- c) przygotowanie wnioskodawcy do realizacji inwestycji i użytkowania infrastruktury przewidzianej do finansowania,
- d) prawidłowość wykorzystania i rozliczania wcześniej przyznanych środków finansowych na realizację inwestycji.
Oceny wniosków dotyczących inwestycji związanych z działalnością naukową dokonuje zespół doradczy powołany przez ministra na podstawie art. 341 ustawy, zwany dalej „zespołem”.
W przypadku wniosków złożonych w trybie określonym w § 3 ust. 1 pkt 2 ocena, o której mowa w ust. 1, jest sporządzana w formie list rankingowych, oddzielnie dla inwestycji:
1) w zakresie aparatury naukowo-badawczej o wartości przekraczającej 500 000 zł;
2) w zakresie infrastruktury informatycznej o wartości przekraczającej 500 000 zł;
3) budowlanych i w zakresie zakupu nieruchomości.
W przypadku zainteresowania zgłoszeniem wniosku, obsługę administracyjną zapewnia pracownik Sekcji ds. Badań Naukowych, Pani mgr Martyna Radosz.
Nadania stopnia doktora oraz doktora habilitowanego
1. Zasady i tryb postępowania w sprawie nadania stopnia doktora w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach – Załącznik do Uchwały Senatu SUM Nr 2/2022
2. Zasady i tryb postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach – Załącznik do Uchwały Senatu SUM Nr 37/2021
Powyższe uchwały dostępne są również w bazie aktów prawnych Uczelni pod adresem: http://sum.edu.pl/uczelnia/pracownik/uchwaly-i-zarzadzenia.