RADA DZIEDZINY NAUKOWEJ
RADA DZIEDZINY NAUKOWEJ i RADY DYSCYPLIN NAUKOWYCH
RADA DZIEDZINY NAUKOWEJ
Skład Rady Dziedziny Naukowej:
- prof. dr hab. Andrzej Jan Więcek
- prof. dr hab. Sebastian Grosicki
- prof. dr hab. Mariusz Andrzej Gąsior
- prof. dr hab. Jerzy Tadeusz Chudek
- prof. dr hab. Zbigniew Feliks Kalarus
- prof. dr hab. Bogusław Antoni Okopień
- prof. dr hab. Maria Szczepańska
- prof. dr hab. Andrzej Józef Ochała
- prof. dr hab. Robert Marek Krysiak
- prof. dr hab. Janusz Gumprecht
- prof. dr hab. Ewa Iwona Ozimina-Kamińska
- prof. dr hab. Beata Kos-Kudła
- prof. dr hab. Janusz Edward Kasperczyk
- prof. dr hab. Anetta Ewa Lasek-Bal
- prof. dr hab. Agnieszka Beata Młynarska
Kadencja Rady Dziedziny Naukowej trwa od 15 listopada 2024 r. do dnia 14 listopada 2028 r.
Uchwała Nr 67/2019 z dnia 16.10.2019 w sprawie: ustalenia szczegółowych kryteriów wyboru kandydatów do Rady Dziedziny Naukowej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.
Zgodnie z Statutem Śląskiego Uniwersytetu Medycznego:
1. Do zadań Rady Dziedziny Naukowej należy:
1) nadawanie stopni doktora lub doktora habilitowanego w obszarach interdyscyplinarnych;
2) kształtowanie wraz z Prorektorem wyznaczonym przez Rektora, polityki ewaluacyjnej oraz naukowej Uczelni;
3) przygotowanie i przedstawianie Senatowi do zatwierdzenia trybu postępowania w sprawie nadawania stopni naukowych;
4) przygotowanie i przedstawienie Senatowi dodatkowych wymagań dla osób, którym nadaje się stopień doktora oraz dodatkowych warunków dopuszczenia do obrony rozprawy doktorskiej;
5) opiniowanie wniosków o nadanie tytułu doktora honoris causa oraz tytułu profesora honorowego;
6) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Rektora;
7) opiniowanie kandydatów na Dyrektora Szkoły Doktorskiej;
8) określanie w porozumieniu z Radami Dyscyplin Naukowych, wymogów dotyczących dorobków naukowo-badawczego dla osób ubiegających się o stanowisko adiunkta i profesora Uczelni w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych i badawczych.
Planowane terminy posiedzeń Rady Dziedziny Naukowej:
- 16.12.2019
- 29.01.2020
- 18.03.2020
- 14.04.2020
- 09.06.2020
- 15.09.2020
- 04.11.2020
- 16.12.2020
- 09.02.2021
- 23.03.2021
- 27.04.2021
- 25.05.2021
- 22.06.2021
- 28.09.2021
- 09.11.2021
- 14.12.2021
- 25.01.2022
- 15.02.2022
- 22.03.2022
- 26.04.2022
- 17.05.2022
- 14.06.2022
- 27.09.2022
- 25.10.2022
- 22.11.2022
- 20.12.2022
- 17.01.2023
- 14.02.2023
- 14.03.2023
- 11.04.2023
- 09.05.2023
- 06.06.2023
- 19.09.2023
- 24.10.2023
- 21.11.2023
- 11.12.2023
- 16.01.2024
- 13.02.2024
- 12.03.2024
- 23.04.2024
- 14.05.2024
- 18.06.2024
- 03.09.2024
- 15.10.2024
- 27.11.2024
Uchwały Rady Dziedziny Naukowej
- z dnia 16.12.2019
- z dnia 29.01.2020
- z dnia 14.04.2020
- z dnia 09.06.2020
- z dnia 15.09.2020
- z dnia 04.11.2020
- z dnia 25.11.2020
- z dnia 16.12.2020
- z dnia 23.03.2021
- z dnia 22.06.2021
- z dnia 28.09.2021
- z dnia 07.12.2021
- z dnia 25.01.2022
- z dnia 15.02.2022
- z dnia 22.03.2022
- z dnia 26.04.2022
- z dnia 14.06.2022
- z dnia 27.09.2022
- z dnia 14.02.2023
- z dnia 16.03.2023
- z dnia 11.04.2023
- z dnia 09.05.2023
- z dnia 24.10.2023
- z dnia 12.03.2024
- z dnia 23.04.2024
- z dnia 14.05.2024
- z dnia 10.06.2024
- z dnia 18.06.2024
- z dnia 03.09.2024
- z dnia 15.10.2024
Uczelnia zapewnia bieżącą możliwość odbioru dyplomów doktora i doktora habilitowanego w biurach Sekcji ds. Rozwoju Naukowego, posadowionych przy Wydziałach Uczelni, w zależności od miejsca, w którym procedowane było administracyjnie postępowanie lub przewód, tj. odpowiednio:
- Sekcja ds. Rozwoju Naukowego przy Wydziale Nauk Medycznych w Katowicach, ul. Medyków 18, 40-752 Katowice, tel: 32 208 8671, e-mail do kontaktu:
- Sekcja ds. Rozwoju Naukowego przy Wydziale Nauk Medycznych w Zabrzu, Plac Traugutta 2, 41-800 Zabrze, tel: 32 370 5292, e-mail do kontaktu: ;
- Sekcja ds. Rozwoju Naukowego przy Wydziale Nauk o Zdrowiu w Katowicach, ul. Medyków 18, 40-752 Katowice oraz przy Wydziale Nauk o Zdrowiu w Bytomiu, Piekarska 18, 41-902 Bytom, tel: 32 397 65 47, e-mail do kontaktu: ,
- Sekcja ds. Rozwoju Naukowego przy Wydziale Nauk Farmaceutycznych w Sosnowcu, ul. Jedności 8, 41-200 Sosnowiec, tel: 32 364 1145, e-mail do kontaktu:
Prosimy o wcześniejsze umówienie terminu i miejsca odbioru z poszczególnymi pracownikami Sekcji ds. Rozwoju Naukowego, za pomocą wskazanych wyżej danych kontaktowych. Uprzejmie proszę o przekazanie ww. pracownikom potwierdzenia wniesienia opłaty za wydanie dyplomów.
Dyplom
Osobom, którym uprawnione organy Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach nadały stopień doktora lub doktora habilitowanego wydaje się: oryginał dyplomu oraz odpis dyplomu w języku polskim.
Na pisemny wniosek, kierowany do Prorektora ds. Nauki i Współpracy Międzynarodowej osoba, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego, może otrzymać odpis dyplomu w języku obcym:
- kandydaci, których przewody doktorskie i postępowania habilitacyjne zostały wszczęte i niezakończone przed dniem 01.10.2019 r. – w języku angielskim lub łacińskim,
- kandydaci, których postępowania w sprawie nadania stopnia doktora i postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego zostały wszczęte po dniu 01.10.2019 r. – w języku angielskim, francuskim, hiszpańskim, niemieckim, rosyjskim lub łacińskim.
Duplikat dyplomu
W razie utraty oryginału dyplomu, osoba, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego, może wystąpić z pisemnym wnioskiem do Prorektora ds. Nauki i Współpracy Międzynarodowej o sporządzenie duplikatu dyplomu. Duplikat oryginału dyplomu sporządza się odpowiednio na zasadach określonych w odrębnych przepisach. Nie sporządza się duplikatu odpisu dyplomu.
Dyplom/duplikat dyplomu można odebrać:
- osobiście,
- za pośrednictwem osoby upoważnionej,
- za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A.
Wysokość opłat przedstawia się następująco:
- dla Kandydatów, których przewody doktorskie i postępowania habilitacyjne zostały wszczęte i niezakończone przed dniem 1.10.2019 r. za wydanie:
1. oryginału dyplomu doktora lub doktora habilitowanego wraz z odpisem w języku polskim 90,00 zł,
2. odpisu dyplomu doktora lub doktora habilitowanego w języku obcym 60,00 zł.
3.duplikatu ww. dokumentów pobiera się opłatę o połowę wyższą niż za wydanie oryginału, odpowiednio:
– 135,00 zł – w przypadku duplikatu dyplomu doktora lub doktora habilitowanego,
– 90,00 zł – w przypadku duplikatu odpisu dyplomu w języku obcym. - dla Kandydatów, których postępowania doktorskie i habilitacyjne zostały wszczęte po 1 października 2019 r. za wydanie:
1. odpisu dyplomu doktorskiego i dyplomu habilitacyjnego w języku polskim 60,00 zł,
2. odpisu dyplomu doktorskiego i dyplomu habilitacyjnego w języku obcym 80,00 zł,
3. duplikatu dyplomu doktorskiego i dyplomu habilitacyjnego 90,00 zł.
Opłaty z ww. tytułu, należy wnosić na rachunek bankowy Śląskiego Uniwersytetu Medycznego o numerze: 40 1050 1214 1000 0007 0000 9103, wpisując w tytule przelewu: PCN-CRN, symbol Wydziału, przy którym posadowione jest biuro Sekcji ds. Rozwoju Naukowego procedujące sprawę tj. PCN-CRN, WNMZ/ WNMK/ WNF/ WNOZK/ WNOZB, opłata za wydanie dyplomu doktorskiego/habilitacyjnego, imię i nazwisko.
- Dyplom odbiera się w biurze Sekcji ds. Rozwoju Naukowego posadowionym przy właściwym Wydziale, gdzie procedowana była sprawa.
- Dyplom odbiera osobiście osoba, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego. Osoba ta winna okazać dokument potwierdzający tożsamość, przedstawić potwierdzenie dokonania opłaty za wydanie dyplomu i złożyć podpis na Poświadczeniu osobistego odbioru dyplomu.
- Dyplom może odebrać osoba upoważniona przez osobę, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego, po przedłożeniu pisemnego Pełnomocnictwa upoważniającego do odbioru dyplomu.
- Osoba, o której mowa powyżej zobowiązana jest do okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość, przedstawienia potwierdzenia dokonania opłaty za wydanie dyplomu i złożenia podpisu na Poświadczeniu odbioru dyplomu przez osobę upoważnioną.
- Na pisemny wniosek osoby, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego, dyplom, odpis, odpis w języku obcym, duplikat mogą być przekazane za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
z jednoczesnym odnotowaniem tego faktu w aktach osoby wnioskującej. Zwrotne potwierdzenie odbioru zostaje dołączone do akt osobowych osoby, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego. - Wniosek, o którym mowa powyżej winien zostać złożony w oryginale w formie w formie papierowej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
- Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach nie ponosi odpowiedzialności za zgubienie lub uszkodzenie przez operatora pocztowego przesyłki zawierającej dyplom oraz odpisy.
- W przypadku zgubienia lub uszkodzenia przesyłki osoba, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego, może wnioskować o wydanie duplikatu dyplomu.
Wzory dokumentów:
Zasady zwrotu środków za przejazdy w przewodach doktorskich i postępowaniach w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego wszczętych do 30 kwietnia 2019 roku:
Zarządzenie JM Rektora 216/2018 z dnia 8 listopada 2018 r. w sprawie: wysokości i warunków wypłacania wynagrodzenia promotorowi oraz za recenzje i opinie w przewodzie doktorskim, postępowaniu habilitacyjnym oraz postępowaniu o nadanie tytułu profesora, a także zasad zwrotu tych kosztów.
Zarządzenie JM Rektora 12/2020 z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie: wysokości i warunków wypłacania wynagrodzenia promotorowi oraz za recenzje i opinie w przewodzie doktorskim, postępowaniu habilitacyjnym oraz postępowaniu o nadanie tytułu profesora a także zasad zwrotu tych kosztów
Wniosek o zwrot kosztów – Załącznik nr 10 – do Zarządzenia Nr 12/2020 z dnia 29.01.2020 r. Rektora SUM
Zasady zwrotu środków za przejazdy w postępowaniach w sprawie nadania stopnia doktora i doktora habilitowanego wszczętych od dnia 1 października 2019 r.
Zarządzenie JM Rektora 11/2020 z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie: szczegółowych zasad pobierania opłat i wypłacania wynagrodzeń w postępowaniach w sprawie nadania stopnia doktora albo doktora habilitowanego, rozpoczętych po 1 października 2019 r.
Wniosek o zwrot kosztów – nowe postępowania – Załącznik Nr 9 do Szczegółowych zasad pobierania opłat i wypłacania wynagrodzeń w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora i doktora habilitowanego
Rada Dziedziny Naukowej
Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach
ul. Poniatowskiego 15
40-055 Katowice
pok. 519
tel. (32) 208 35 53
e-mail:
Obsługę administracyjną Rady prowadzi Sekcja ds. Rozwoju Naukowego Centrum Nauki i Współpracy Międzynarodowej
Dane kontaktowe: https://nauka.sum.edu.pl/kontakt/
Dzień i godziny urzędowania Przewodniczącego Rady Dziedziny Naukowej
wtorki – 13:30 – 15:00, po wcześniejszym umówieniu.
RADA DYSCYPLINY NAUK MEDYCZNYCH
Uchwała Nr 76/2024 Senatu ŚUM z dnia 30 października 2024 r. w sprawie zatwierdzenia Przewodniczącego Rady Dyscypliny Nauk Medycznych Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach oraz Zastępców Przewodniczącego.
Skład Rady Dyscypliny Nauk Medycznych:
- dr hab. n. med. Jaroszewicz Jerzy, prof. ŚUM
- prof. dr hab. n. med. Deja Marek
- prof. dr hab. n. med. Krzych Łukasz Jerzy
- prof. dr hab. n. med. Stanek Agata Barbara
- prof. dr hab. n. med. Helbig Grzegorz Wojciech
- dr hab. n. med. Skoczyński Szymon, prof. ŚUM
- dr hab. n. med. Haberka Maciej Krzysztof, prof. ŚUM
- prof. dr hab. n. med. Lenarczyk Radosław Klaudiusz
- prof. dr hab. n. med. Gołba Krzysztof Stanisław
- dr hab. n. med. Kawecki Damian, prof. ŚUM
- prof. dr hab. n. med. Gawlik Radosław
- prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Krzystanek Marek Jan
- prof. dr hab. n. med. Kasperczyk Sławomir Jerzy
- prof. dr hab. n. med. Olszanecka-Glinianowicz Magdalena
- prof. dr hab. n. med. Gawlik-Starzyk Aneta Monika
- prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Adamczyk-Sowa Monika Helena
- prof. dr hab. n. med. Jarosz-Chobot Przemysława Krystyna
- prof. dr hab. n. med. Pałasz Artur
- dr hab. n. med. Romuk Ewa Barbara, prof. ŚUM
- prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Bożek Andrzej Rafał
- prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Komosińska-Vassev Katarzyna Beata
- dr hab. n. med. Gola Joanna Magdalena, prof. ŚUM
- prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Król Robert Józef
- prof. dr hab. n. med. Czuba Zenon Paweł
- prof. dr hab. n. med. Kowalska Małgorzata
- prof. dr hab. n. med. Misiołek Maciej Stanisław
- prof. dr hab. n. med. Holecki Michał
- prof. dr hab. n. med. Adamczak Marcin Rafał
- dr hab. n. med. Dobrakowski Michał Jacek, prof. ŚUM
- prof. dr hab. n. med i n. o. zdr. Bergler-Czop Beata Sylwia
- dr hab. n. med. Morawiec Beata Dorota, prof. ŚUM
- dr hab. n. med. Wcisło-Dziadecka Dominika, prof. ŚUM
- prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Gruszczyńska Katarzyna Jadwiga
- prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Francuz Tomasz Maurycy
- prof. dr hab. n. med. Madej Paweł Jan
- prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Brożek Grzegorz Marek
- prof. dr hab. n. med. Knapik Piotr
- prof. dr hab. n. med. Tanasiewicz Marta Magdalena
- prof. dr hab. n. med. Kasperczyk Aleksandra Anna
- prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Kotyla Przemysław Jacek
- prof. dr hab. n. med. Dobrowolski Dariusz
- prof. dr hab. n. med. Barczyk Adam Ryszard
- prof. dr hab. n. med. Drozdzowska Bogna Monika
- dr hab. n. med. Kimsa-Dudek Magdalena Czesława, prof. ŚUM
- prof. dr hab. n. med. Urbanek Tomasz Andrzej
- dr hab. n. med. Latocha Małgorzata Teresa, prof. ŚUM
- prof. dr hab. n. med. Jochem Jerzy Mariusz
- prof. dr hab. n. med. Mrukwa-Kominek Ewa
- prof. dr hab. n. med. Markowski Jarosław Stanisław
- prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Zalejska-Fiolka Jolanta Ewa
- prof. dr hab. n. med. Barski Jarosław Jerzy
- prof. dr hab. n. med. Kuczmik Wacław Bernard
- prof. dr hab. n. med. Olejek Anita Justyna
- prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Piecuch Jerzy Franciszek
- prof. dr hab. n. med. Marek Bogdan Piotr
- prof. dr hab. n. med. Janas-Kozik Małgorzata Honorata
- prof. dr hab. n. med. Kasperski Jacek
Kadencja Rady Dyscypliny Nauk Medycznych trwa od 15 listopada 2024 r. do dnia 14 listopada 2028 r.
Uchwała Nr 68/2019 z dnia 16.10.2019 w sprawie: ustalenia szczegółowych kryteriów wyboru kandydatów do Rad Dyscyplin Naukowych Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.
Rada Dyscypliny Nauk Medycznych realizuje zadania w dyscyplinie nauki medyczne.
Zgodnie z Statutem Śląskiego Uniwersytetu Medycznego:
1. Do zadań Rady Dyscypliny Naukowej należy:
1) opracowanie i monitowanie w porozumieniu z Radą Dziedziny Naukowej strategii rozwoju dyscypliny;
2) powoływanie Komisji do przeprowadzenia postępowania o nadanie stopni naukowych, spośród osób legitymujących się tytułem profesora lub stopniem doktora habilitowanego;
3) nadawanie stopni doktora lub doktora habilitowanego w dyscyplinie;
4) współpracowanie z innymi organami Uczelni współtworząc programy kształcenia na kierunkach przypisanych do danej dyscypliny;
5) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Rektora;
6) tworzenie planu zadaniowo-finansowego utrzymania i rozwoju badań naukowych w danej dyscyplinie na podstawie indywidualnych wniosków pracowników Uczelni oraz młodych naukowców o finansowanie zadań badawczych, składanych zgodnie z trybem określonym w odrębnej Uchwale Senatu;
7) podział środków finansowych przeznaczonych na zadania badawcze ze środków przeznaczonych na utrzymanie i rozwój badań naukowych w danej dyscyplinie;
8) ocena wykonania zadań badawczych objętych planem zadaniowo-finansowym utrzymania i rozwoju badań naukowych w danej dyscyplinie;
9) opiniowanie inicjatyw dotyczących kierunków rozwoju nauki i badań w danej dyscyplinie.
Skład Komisji Nauki
Rady Dyscypliny Nauk Medycznych
Przewodniczący: dr hab. n. med. Michał Dobrakowski, prof. ŚUM (WNMZ)
Zastępca Przewodniczącego: prof. dr hab. n. med. Zenon Czuba (WNMZ)
Członkowie:
prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Marek Krzystanek (WNMK)
prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Katarzyna Komosińska-Vassev (WNFS)
prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Katarzyna Gruszczyńska (WNMK)
prof. dr hab. n. med. Marta Tanasiewicz (WNMZ)
prof. dr hab. n. med. Bogna Drozdzowska (WNMZ)
prof. dr hab. n. med. Tomasz Urbanek (WNMK)
dr hab. n. med. Małgorzata Latocha, prof. ŚUM (WNFS)
prof. dr hab. n. med. Jarosław Markowski (WNMK)
dr hab. n. med. Maciej Haberka, prof. ŚUM (WNOZK)
Planowane terminy posiedzeń Rady Dyscypliny Nauk Medycznych:
- 16.12.2019
- 09.01.2020
- 13.02.2020
- 07.05.2020
- 19.06.2020
- 10.07.2020
- 30.09.2020
- 22.10.2020
- 05.11.2020
- 26.11.2020
- 11.12.2020
- 22.01.2021
- 25.02.2021
- 26.03.2021
- 22.04.2021
- 28.05.2021
- 24.06.2021
- 09.07.2021
- 30.09.2021
- 29.10.2021
- 19.11.2021
- 17.12.2021
- 27.01.2022
- 03.03.2022
- 31.03.2022
- 22.04.2022
- 20.05.2022
- 23.06.2022
- 08.07.2022
- 29.09.2022
- 27.10.2022
- 25.11.2022
- 16.12.2022
- 03.02.2023
- 23.02.2023
- 24.03.2023
- 20.04.2023
- 19.05.2023
- 23.06.2023
- 06.07.2023
- 29.09.2023
- 26.10.2023
- 30.11.2023
- 21.12.2023
- 25.01.2024
- 22.02.2024
- 25.04.2024
- 24.05.2024
- 21.06.2024
- 05.07.2024
- 27.09.2024
- 24.10.2024
- 26.11.2024
Uchwały Rady Dyscypliny Nauk Medycznych
- z dnia 16.12.2019
- z dnia 09.01.2020
- z dnia 13.02.2020
- z dnia 07.05.2020
- z dnia 19.06.2020
- z dnia 10.07.2020
- z dnia 30.09.2020
- z dnia 22.10.2020
- z dnia 05.11.2020
- z dnia 26.11.2020
- z dnia 11.12.2020
- z dnia 22.01.2021
- z dnia 25.02.2021
- z dnia 26.03.2021
- z dnia 22.04.2021
- z dnia 28.05.2021
- z dnia 24.06.2021
- z dnia 09.07.2021
- z dnia 30.09.2021
- z dnia 29.10.2021
- z dnia 19.11.2021
- z dnia 17.12.2021
- z dnia 27.01.2022
- z dnia 03.03.2022
- z dnia 31.03.2022
- z dnia 22.04.2022
- z dnia 20.05.2022
- z dnia 23.06.2022
- z dnia 08.07.2022
- z dnia 29.09.2022
- z dnia 27.10.2022
- z dnia 25.11.2022
- z dnia 15.12.2022
- z dnia 03.02.2023
- z dnia 23.02.2023
- z dnia 24.03.2023
- z dnia 20.04.2023
- z dnia 19.05.2023
- z dnia 23.06.2023
- z dnia 06.07.2023
- z dnia 29.09.2023
- z dnia 26.10.2023
- z dnia 30.11.2023
- z dnia 21.12.2023
- z dnia 25.01.2024
- z dnia 22.02.2024
- z dnia 15.03.2024
- z dnia 25.04.2024
- z dnia 24.05.2024
- z dnia 21.06.2024
- z dnia 05.07.2024
- z dnia 27.09.2024
- z dnia 24.10.2024
Uczelnia zapewnia bieżącą możliwość odbioru dyplomów doktora i doktora habilitowanego w biurach Sekcji ds. Rozwoju Naukowego, posadowionych przy Wydziałach Uczelni, w zależności od miejsca, w którym procedowane było administracyjnie postępowanie lub przewód, tj. odpowiednio:
- Sekcja ds. Rozwoju Naukowego przy Wydziale Nauk Medycznych w Katowicach, ul. Medyków 18, 40-752 Katowice, tel: 32 208 8671, e-mail do kontaktu:
- Sekcja ds. Rozwoju Naukowego przy Wydziale Nauk Medycznych w Zabrzu, Plac Traugutta 2, 41-800 Zabrze, tel: 32 370 5292, e-mail do kontaktu: ;
- Sekcja ds. Rozwoju Naukowego przy Wydziale Nauk o Zdrowiu w Katowicach, ul. Medyków 18, 40-752 Katowice oraz przy Wydziale Nauk o Zdrowiu w Bytomiu, Piekarska 18, 41-902 Bytom, tel: 32 397 65 47, e-mail do kontaktu: ,
- Sekcja ds. Rozwoju Naukowego przy Wydziale Nauk Farmaceutycznych w Sosnowcu, ul. Jedności 8, 41-200 Sosnowiec, tel: 32 364 1145, e-mail do kontaktu:
Prosimy o wcześniejsze umówienie terminu i miejsca odbioru z poszczególnymi pracownikami Sekcji ds. Rozwoju Naukowego, za pomocą wskazanych wyżej danych kontaktowych. Uprzejmie proszę o przekazanie ww. pracownikom potwierdzenia wniesienia opłaty za wydanie dyplomów.
Dyplom
Osobom, którym uprawnione organy Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach nadały stopień doktora lub doktora habilitowanego wydaje się: oryginał dyplomu oraz odpis dyplomu w języku polskim.
Na pisemny wniosek, kierowany do Prorektora ds. Nauki i Współpracy Międzynarodowej osoba, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego, może otrzymać odpis dyplomu w języku obcym:
- kandydaci, których przewody doktorskie i postępowania habilitacyjne zostały wszczęte i niezakończone przed dniem 01.10.2019 r. – w języku angielskim lub łacińskim,
- kandydaci, których postępowania w sprawie nadania stopnia doktora i postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego zostały wszczęte po dniu 01.10.2019 r. – w języku angielskim, francuskim, hiszpańskim, niemieckim, rosyjskim lub łacińskim.
Duplikat dyplomu
W razie utraty oryginału dyplomu, osoba, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego, może wystąpić z pisemnym wnioskiem do Prorektora ds. Nauki i Współpracy Międzynarodowej o sporządzenie duplikatu dyplomu. Duplikat oryginału dyplomu sporządza się odpowiednio na zasadach określonych w odrębnych przepisach. Nie sporządza się duplikatu odpisu dyplomu.
Dyplom/duplikat dyplomu można odebrać:
- osobiście,
- za pośrednictwem osoby upoważnionej,
- za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A.
Wysokość opłat przedstawia się następująco:
- dla Kandydatów, których przewody doktorskie i postępowania habilitacyjne zostały wszczęte i niezakończone przed dniem 1.10.2019 r. za wydanie:
1. oryginału dyplomu doktora lub doktora habilitowanego wraz z odpisem w języku polskim 90,00 zł,
2. odpisu dyplomu doktora lub doktora habilitowanego w języku obcym 60,00 zł.
3.duplikatu ww. dokumentów pobiera się opłatę o połowę wyższą niż za wydanie oryginału, odpowiednio:
– 135,00 zł – w przypadku duplikatu dyplomu doktora lub doktora habilitowanego,
– 90,00 zł – w przypadku duplikatu odpisu dyplomu w języku obcym. - dla Kandydatów, których postępowania doktorskie i habilitacyjne zostały wszczęte po 1 października 2019 r. za wydanie:
1. odpisu dyplomu doktorskiego i dyplomu habilitacyjnego w języku polskim 60,00 zł,
2. odpisu dyplomu doktorskiego i dyplomu habilitacyjnego w języku obcym 80,00 zł,
3. duplikatu dyplomu doktorskiego i dyplomu habilitacyjnego 90,00 zł.
Opłaty z ww. tytułu, należy wnosić na rachunek bankowy Śląskiego Uniwersytetu Medycznego o numerze: 40 1050 1214 1000 0007 0000 9103, wpisując w tytule przelewu: PCN-CRN, symbol Wydziału, przy którym posadowione jest biuro Sekcji ds. Rozwoju Naukowego procedujące sprawę tj. PCN-CRN, WNMZ/ WNMK/ WNF/ WNOZK/ WNOZB, opłata za wydanie dyplomu doktorskiego/habilitacyjnego, imię i nazwisko.
- Dyplom odbiera się w biurze Sekcji ds. Rozwoju Naukowego posadowionym przy właściwym Wydziale, gdzie procedowana była sprawa.
- Dyplom odbiera osobiście osoba, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego. Osoba ta winna okazać dokument potwierdzający tożsamość, przedstawić potwierdzenie dokonania opłaty za wydanie dyplomu i złożyć podpis na Poświadczeniu osobistego odbioru dyplomu.
- Dyplom może odebrać osoba upoważniona przez osobę, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego, po przedłożeniu pisemnego Pełnomocnictwa upoważniającego do odbioru dyplomu.
- Osoba, o której mowa powyżej zobowiązana jest do okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość, przedstawienia potwierdzenia dokonania opłaty za wydanie dyplomu i złożenia podpisu na Poświadczeniu odbioru dyplomu przez osobę upoważnioną.
- Na pisemny wniosek osoby, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego, dyplom, odpis, odpis w języku obcym, duplikat mogą być przekazane za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
z jednoczesnym odnotowaniem tego faktu w aktach osoby wnioskującej. Zwrotne potwierdzenie odbioru zostaje dołączone do akt osobowych osoby, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego. - Wniosek, o którym mowa powyżej winien zostać złożony w oryginale w formie w formie papierowej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
- Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach nie ponosi odpowiedzialności za zgubienie lub uszkodzenie przez operatora pocztowego przesyłki zawierającej dyplom oraz odpisy.
- W przypadku zgubienia lub uszkodzenia przesyłki osoba, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego, może wnioskować o wydanie duplikatu dyplomu.
Wzory dokumentów:
Zasady zwrotu środków za przejazdy w przewodach doktorskich i postępowaniach w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego wszczętych do 30 kwietnia 2019 roku:
Zarządzenie JM Rektora 216/2018 z dnia 8 listopada 2018 r. w sprawie: wysokości i warunków wypłacania wynagrodzenia promotorowi oraz za recenzje i opinie w przewodzie doktorskim, postępowaniu habilitacyjnym oraz postępowaniu o nadanie tytułu profesora, a także zasad zwrotu tych kosztów.
Zarządzenie JM Rektora 12/2020 z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie: wysokości i warunków wypłacania wynagrodzenia promotorowi oraz za recenzje i opinie w przewodzie doktorskim, postępowaniu habilitacyjnym oraz postępowaniu o nadanie tytułu profesora a także zasad zwrotu tych kosztów
Wniosek o zwrot kosztów – Załącznik nr 10 – do Zarządzenia Nr 12/2020 z dnia 29.01.2020 r. Rektora SUM
Zasady zwrotu środków za przejazdy w postępowaniach w sprawie nadania stopnia doktora i doktora habilitowanego wszczętych od dnia 1 października 2019 r.
Zarządzenie JM Rektora 11/2020 z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie: szczegółowych zasad pobierania opłat i wypłacania wynagrodzeń w postępowaniach w sprawie nadania stopnia doktora albo doktora habilitowanego, rozpoczętych po 1 października 2019 r.
Wniosek o zwrot kosztów – nowe postępowania – Załącznik Nr 9 do Szczegółowych zasad pobierania opłat i wypłacania wynagrodzeń w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora i doktora habilitowanego
Rada Dyscypliny Nauk Medycznych
Śląskiego Uniwersytetu Medycznego
ul. Poniatowskiego 15
40-055 Katowice
pok. 519
tel. (32) 208 35 53
e-mail:
Obsługę administracyjną Rady prowadzi Sekcja ds. Rozwoju Naukowego Centrum Nauki i Współpracy Międzynarodowej
Dane kontaktowe: https://nauka.sum.edu.pl/kontakt/
Dzień i godziny urzędowania Przewodniczącego Rady Dyscypliny Nauk Medycznych
piątki – 12:30 – 14:00, po wcześniejszym umówieniu.
RADA DYSCYPLINY NAUK FARMACEUTYCZNYCH
Skład Rady Dyscypliny Nauk Farmaceutycznych:
- prof. dr hab. n. farm. Dorota Małgorzata Wrześniok
- dr hab. n. farm. Sławomir Jan Wilczyński, prof. ŚUM
- dr hab. n. farm. Jakub Adam Rok, prof. ŚUM
- dr hab. n. med. Beata Sarecka-Hujar, prof. ŚUM
- dr hab. n. farm. Artur Józef Beberok, prof. ŚUM
- dr hab. n. farm. Ewa Beata Bębenek, prof. ŚUM
- prof. dr hab. n. farm. Paweł Jerzy Olczyk
- prof. dr hab. n. farm. Barbara Małgorzata Dolińska
- dr hab. n. farm. Małgorzata Maria Jeleń, prof. ŚUM
- prof. dr hab. n. farm. Beata Izabela Morak-Młodawska
- dr hab. n. farm. Andrzej Józef Zięba, prof. ŚUM
- dr hab. n. farm. Małgorzata Maciążek-Jurczyk, prof. ŚUM
- prof. dr hab. n. farm. Joanna Ewa Folwarczna
- prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Ilona Helena Kaczmarczyk-Żebrowska
- dr hab. n. farm. Barbara Monika Strzałka-Mrozik, prof. ŚUM
- dr hab. n. farm. Ewa Chodurek, prof. ŚUM
- dr hab. n. farm. Wojciech Henryk Baran, prof. ŚUM
- dr hab. n. farm. Ewa Magdalena Adamek, prof. ŚUM
- prof. dr hab. n. chem. Alina Krystyna Pyka-Pająk
- prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Adam Stebel
- dr hab. n. farm. Anna Stanisława Rzepecka-Stojko, prof. ŚUM
- prof. dr hab. n. farm. Paweł Arkadiusz Ramos
- prof. dr hab. n. fiz. Barbara Anna Pilawa
Kadencja Rady Dyscypliny Nauk Farmaceutycznych trwa od 15 listopada 2024 r. do dnia 14 listopada 2028 r.
Uchwała Nr 68/2019 z dnia 16.10.2019 w sprawie: ustalenia szczegółowych kryteriów wyboru kandydatów do Rad Dyscyplin Naukowych Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.
Rada Dyscypliny Nauk Farmaceutycznych realizuje zadania w dyscyplinie nauki o zdrowiu.
Zgodnie z Statutem Śląskiego Uniwersytetu Medycznego:
1. Do zadań Rady Dyscypliny Naukowej należy:
1) opracowanie i monitowanie w porozumieniu z Radą Dziedziny Naukowej strategii rozwoju dyscypliny;
2) powoływanie Komisji do przeprowadzenia postępowania o nadanie stopni naukowych, spośród osób legitymujących się tytułem profesora lub stopniem doktora habilitowanego;
3) nadawanie stopni doktora lub doktora habilitowanego w dyscyplinie;
4) współpracowanie z innymi organami Uczelni współtworząc programy kształcenia na kierunkach przypisanych do danej dyscypliny;
5) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Rektora;
6) tworzenie planu zadaniowo-finansowego utrzymania i rozwoju badań naukowych w danej dyscyplinie na podstawie indywidualnych wniosków pracowników Uczelni oraz młodych naukowców o finansowanie zadań badawczych, składanych zgodnie z trybem określonym w odrębnej Uchwale Senatu;
7) podział środków finansowych przeznaczonych na zadania badawcze ze środków przeznaczonych na utrzymanie i rozwój badań naukowych w danej dyscyplinie;
8) ocena wykonania zadań badawczych objętych planem zadaniowo-finansowym utrzymania i rozwoju badań naukowych w danej dyscyplinie;
9) opiniowanie inicjatyw dotyczących kierunków rozwoju nauki i badań w danej dyscyplinie.
Komisja ds. wnioskowania, podziału subwencji na utrzymanie potencjału badawczego, realizacji oraz oceny finansowania zadań badawczych Rady Dyscypliny Nauk Farmaceutycznych
Przewodniczący – Dr hab. n. farm. Andrzej Zięba, prof. ŚUM,
Zastępca Przewodniczącego – Prof. dr hab. n. farm. Paweł Ramos,
Członkowie:
Prof. dr hab. n. farm. Barbara Dolińska,
Prof. dr hab. n. farm. Joanna Folwarczna,
Prof. dr hab. n. farm. Ilona Kaczmarczyk-Żebrowska,
Prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Adam Stebel,
Prof. dr hab. n. fiz. Barbara Pilawa,
Dr hab. n. farm. Małgorzata Maciążek-Jurczyk, prof. ŚUM,
Dr hab. n. farm. Anna Rzepecka-Stojko, prof. ŚUM,
Planowane terminy posiedzeń Rady Dyscypliny Nauk Farmaceutycznych:
- 17.12.2019 r.
- 16.01.2020 r.
- 25.06.2020 r.
- 15.09.2020 r.
- 15.10.2020 r.
- 27.11.2020 r.
- 11.12.2020 r.
- 21.01.2021 r.
- 04.03.2021 r.
- 29.04.2021 r.
- 17.06.2021 r.
- 08.09.2021 r.
- 30.09.2021 r.
- 28.10.2021 r.
- 19.11.2021 r.
- 16.12.2021 r.
- 20.01.2022 r.
- 10.02.2022 r.
- 07.04.2022 r.
- 02.06.2022 r.
- 05.07.2022 r.
- 28.09.2022 r.
- 03.11.2022 r.
- 15.12.2022 r.
- 09.02.2023 r.
- 30.03.2023 r.
- 27.04.2023 r.
- 01.06.2023 r.
- 22.06.2023 r.
- 20.07.2023 r.
- 28.09.2023 r.
- 23.11.2023 r.
- 14.12.2023 r.
- 25.01.2024 r.
- 21.03.2024 r.
- 22.04.2024 r.
- 09.05.2024 r.
- 13.06.2024 r.
- 19.09.2024 r.
- 24.10.2024 r.
- 25.11.2024 r.
Uchwały Rady Dyscypliny Nauk Farmaceutycznych
- z dnia 17.12.2019
- z dnia 16.01.2020
- z dnia 17.03.2020
- z dnia 25.03.2020
- z dnia 04.06.2020
- z dnia 25.06.2020
- z dnia 15.10.2020
- z dnia 11.12.2020
- z dnia 21.01.2021
- z dnia 29.04.2021
- z dnia 17.06.2021
- z dnia 08.09.2021
- z dnia 30.09.2021
- z dnia 28.10.2021
- z dnia 19.11.2021
- z dnia 16.12.2021
- z dnia 20.01.2022
- z dnia 10.02.2022
- z dnia 07.04.2022
- z dnia 02.06.2022
- z dnia 05.07.2022
- z dnia 28.09.2022
- z dnia 03.11.2022
- z dnia 15.12.2022
- z dnia 09.02.2023
- z dnia 30.03.2023
- z dnia 27.04.2023
- z dnia 01.06.2023
- z dnia 22.06.2023
- z dnia 20.07.2023
- z dnia 28.09.2023
- z dnia 23.11.2023
- z dnia 14.12.2023
- z dnia 25.01.2024
- z dnia 21.03.2024
- z dnia 09.05.2024
- z dnia 13.06.2024
- z dnia 19.09.2024
- z dnia 24.10.2024
Uczelnia zapewnia bieżącą możliwość odbioru dyplomów doktora i doktora habilitowanego w biurze Sekcji ds. Rozwoju Naukowego, posadowionego przy Wydziale Nauk Farmaceutycznych w Sosnowcu, ul. Jedności 8, 41-200 Sosnowiec, tel: 32 364 1145, e-mail do kontaktu:
Prosimy o wcześniejsze umówienie terminu i miejsca odbioru z poszczególnymi pracownikami Sekcji ds. Rozwoju Naukowego, za pomocą wskazanych wyżej danych kontaktowych. Uprzejmie proszę o przekazanie ww. pracownikom potwierdzenia wniesienia opłaty za wydanie dyplomów.
Dyplom
Osobom, którym uprawnione organy Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach nadały stopień doktora lub doktora habilitowanego wydaje się: oryginał dyplomu oraz odpis dyplomu w języku polskim.
Na pisemny wniosek, kierowany do Prorektora ds. Nauki i Współpracy Międzynarodowej osoba, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego, może otrzymać odpis dyplomu w języku obcym:
- kandydaci, których przewody doktorskie i postępowania habilitacyjne zostały wszczęte i niezakończone przed dniem 01.10.2019 r. – w języku angielskim lub łacińskim,
- kandydaci, których postępowania w sprawie nadania stopnia doktora i postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego zostały wszczęte po dniu 01.10.2019 r. – w języku angielskim, francuskim, hiszpańskim, niemieckim, rosyjskim lub łacińskim.
Duplikat dyplomu
W razie utraty oryginału dyplomu, osoba, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego, może wystąpić z pisemnym wnioskiem do Prorektora ds. Nauki i Współpracy Międzynarodowej o sporządzenie duplikatu dyplomu. Duplikat oryginału dyplomu sporządza się odpowiednio na zasadach określonych w odrębnych przepisach. Nie sporządza się duplikatu odpisu dyplomu.
Dyplom/duplikat dyplomu można odebrać:
- osobiście,
- za pośrednictwem osoby upoważnionej,
- za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A.
Wysokość opłat przedstawia się następująco:
- dla Kandydatów, których przewody doktorskie i postępowania habilitacyjne zostały wszczęte i niezakończone przed dniem 1.10.2019 r. za wydanie:
1. oryginału dyplomu doktora lub doktora habilitowanego wraz z odpisem w języku polskim 90,00 zł,
2. odpisu dyplomu doktora lub doktora habilitowanego w języku obcym 60,00 zł.
3.duplikatu ww. dokumentów pobiera się opłatę o połowę wyższą niż za wydanie oryginału, odpowiednio:
– 135,00 zł – w przypadku duplikatu dyplomu doktora lub doktora habilitowanego,
– 90,00 zł – w przypadku duplikatu odpisu dyplomu w języku obcym. - dla Kandydatów, których postępowania doktorskie i habilitacyjne zostały wszczęte po 1 października 2019 r. za wydanie:
1. odpisu dyplomu doktorskiego i dyplomu habilitacyjnego w języku polskim 60,00 zł,
2. odpisu dyplomu doktorskiego i dyplomu habilitacyjnego w języku obcym 80,00 zł,
3. duplikatu dyplomu doktorskiego i dyplomu habilitacyjnego 90,00 zł.
Opłaty z ww. tytułu, należy wnosić na rachunek bankowy Śląskiego Uniwersytetu Medycznego o numerze: 40 1050 1214 1000 0007 0000 9103, wpisując w tytule przelewu: PCN-CRN, symbol Wydziału, przy którym posadowione jest biuro Sekcji ds. Rozwoju Naukowego procedujące sprawę tj. PCN-CRN, WNMZ/ WNMK/ WNF/ WNOZK/ WNOZB, opłata za wydanie dyplomu doktorskiego/habilitacyjnego, imię i nazwisko.
- Dyplom odbiera się w biurze Sekcji ds. Rozwoju Naukowego posadowionym przy właściwym Wydziale, gdzie procedowana była sprawa.
- Dyplom odbiera osobiście osoba, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego. Osoba ta winna okazać dokument potwierdzający tożsamość, przedstawić potwierdzenie dokonania opłaty za wydanie dyplomu i złożyć podpis na Poświadczeniu osobistego odbioru dyplomu.
- Dyplom może odebrać osoba upoważniona przez osobę, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego, po przedłożeniu pisemnego Pełnomocnictwa upoważniającego do odbioru dyplomu.
- Osoba, o której mowa powyżej zobowiązana jest do okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość, przedstawienia potwierdzenia dokonania opłaty za wydanie dyplomu i złożenia podpisu na Poświadczeniu odbioru dyplomu przez osobę upoważnioną.
- Na pisemny wniosek osoby, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego, dyplom, odpis, odpis w języku obcym, duplikat mogą być przekazane za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
z jednoczesnym odnotowaniem tego faktu w aktach osoby wnioskującej. Zwrotne potwierdzenie odbioru zostaje dołączone do akt osobowych osoby, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego. - Wniosek, o którym mowa powyżej winien zostać złożony w oryginale w formie w formie papierowej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
- Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach nie ponosi odpowiedzialności za zgubienie lub uszkodzenie przez operatora pocztowego przesyłki zawierającej dyplom oraz odpisy.
- W przypadku zgubienia lub uszkodzenia przesyłki osoba, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego, może wnioskować o wydanie duplikatu dyplomu.
Wzory dokumentów:
Zasady zwrotu środków za przejazdy w przewodach doktorskich i postępowaniach w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego wszczętych do 30 kwietnia 2019 roku:
Zarządzenie JM Rektora 216/2018 z dnia 8 listopada 2018 r. w sprawie: wysokości i warunków wypłacania wynagrodzenia promotorowi oraz za recenzje i opinie w przewodzie doktorskim, postępowaniu habilitacyjnym oraz postępowaniu o nadanie tytułu profesora, a także zasad zwrotu tych kosztów.
Zarządzenie JM Rektora 12/2020 z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie: wysokości i warunków wypłacania wynagrodzenia promotorowi oraz za recenzje i opinie w przewodzie doktorskim, postępowaniu habilitacyjnym oraz postępowaniu o nadanie tytułu profesora a także zasad zwrotu tych kosztów
Wniosek o zwrot kosztów – Załącznik nr 10 – do Zarządzenia Nr 12/2020 z dnia 29.01.2020 r. Rektora SUM
Zasady zwrotu środków za przejazdy w postępowaniach w sprawie nadania stopnia doktora i doktora habilitowanego wszczętych od dnia 1 października 2019 r.
Zarządzenie JM Rektora 11/2020 z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie: szczegółowych zasad pobierania opłat i wypłacania wynagrodzeń w postępowaniach w sprawie nadania stopnia doktora albo doktora habilitowanego, rozpoczętych po 1 października 2019 r.
Wniosek o zwrot kosztów – nowe postępowania – Załącznik Nr 9 do Szczegółowych zasad pobierania opłat i wypłacania wynagrodzeń w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora i doktora habilitowanego
Rada Dyscypliny Nauk Farmaceutycznych
Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach
ul. Poniatowskiego 15
40-055 Katowice
pok. 519
tel. (32) 208 35 53
e-mail:
Obsługę administracyjną Rady prowadzi Sekcja ds. Rozwoju Naukowego Centrum Nauki i Współpracy Międzynarodowej
Dane kontaktowe: https://nauka.sum.edu.pl/kontakt/
Dzień i godziny urzędowania Przewodniczącej Rady Dyscypliny Nauk Farmaceutycznych
czwartki 13:00 – 15:00, po wcześniejszym umówieniu.
RADA DYSCYPLINY NAUK O ZDROWIU
Skład Rady Dyscypliny Nauk o Zdrowiu:
- prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Aleksander Jerzy Owczarek
- prof. dr hab. n. med. Piotr Rozentryt
- dr hab. n. o zdr. Michał Skrzypek, prof. ŚUM
- dr hab. n. med. Bartosz Hudzik, prof. ŚUM
- prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Marek Kudła
- dr hab. n. med. Paweł Józef Niemiec, prof. ŚUM
- dr hab. n. o zdr. Ewa Joanna Niewiadomska, prof. ŚUM
- dr hab. n. o zdr. Anna Monika Brzęk, prof. ŚUM
- prof. dr hab. n. med. Małgorzata Ewa Muc-Wierzgoń
- dr hab. n. o zdr. Piotr Romaniuk, prof. ŚUM
- prof. dr hab. n. med. Agnieszka Drosdzol-Cop
- prof. dr hab. n. med. Rafał Artur Stojko
- dr hab. n. med. Dariusz Waniczek, prof. ŚUM
- dr hab. n. med. Wirginia Likus, prof. ŚUM
- dr hab. n. o zdr. Małgorzata Elżbieta Domagalska-Szopa, prof. ŚUM
- prof. dr hab. n. med. Karolina Maria Sieroń
- dr hab. n. o zdr. Andrzej Jan Szopa, prof. SUM
- dr hab. n. med. Józefa Dąbek, prof. ŚUM
- dr hab. n. o zdr. Tomasz Łukasz Holecki, prof. ŚUM
- prof. dr hab. n. med. Bartosz Czuba
- prof. dr hab. n. med. Violetta Ewa Skrzypulec-Plinta
- dr hab. n. med. Anna Magdalena Balcerzyk-Matić, prof. ŚUM
- dr hab. n. o zdr. Andrzej Piotr Knapik, prof. ŚUM
- dr hab. n.o zdr. Ryszard Plinta, prof. ŚUM
- dr hab. n. med. Jerzy Lesław Słowiński, prof. ŚUM
- dr hab. n. med. Ilona Korzonek-Szlacheta, prof. ŚUM
- dr hab. n. o zdr. Grzegorz Karol Dziubanek, prof. ŚUM
- prof. dr hab. n. med. Zbigniew Bogusław Lorenc
Kadencja Rady Dyscypliny Nauk o Zdrowiu trwa od 15 listopada 2024 r. do dnia 14 listopada 2028 r.
Uchwała Nr 68/2019 z dnia 16.10.2019 w sprawie: ustalenia szczegółowych kryteriów wyboru kandydatów do Rad Dyscyplin Naukowych Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.
Rada Dyscypliny Nauk o Zdrowiu realizuje zadania w dyscyplinie nauki o zdrowiu.
Zgodnie z Statutem Śląskiego Uniwersytetu Medycznego:
1. Do zadań Rady Dyscypliny Naukowej należy:
1) opracowanie i monitowanie w porozumieniu z Radą Dziedziny Naukowej strategii rozwoju dyscypliny;
2) powoływanie Komisji do przeprowadzenia postępowania o nadanie stopni naukowych, spośród osób legitymujących się tytułem profesora lub stopniem doktora habilitowanego;
3) nadawanie stopni doktora lub doktora habilitowanego w dyscyplinie;
4) współpracowanie z innymi organami Uczelni współtworząc programy kształcenia na kierunkach przypisanych do danej dyscypliny;
5) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Rektora;
6) tworzenie planu zadaniowo-finansowego utrzymania i rozwoju badań naukowych w danej dyscyplinie na podstawie indywidualnych wniosków pracowników Uczelni oraz młodych naukowców o finansowanie zadań badawczych, składanych zgodnie z trybem określonym w odrębnej Uchwale Senatu;
7) podział środków finansowych przeznaczonych na zadania badawcze ze środków przeznaczonych na utrzymanie i rozwój badań naukowych w danej dyscyplinie;
8) ocena wykonania zadań badawczych objętych planem zadaniowo-finansowym utrzymania i rozwoju badań naukowych w danej dyscyplinie;
9) opiniowanie inicjatyw dotyczących kierunków rozwoju nauki i badań w danej dyscyplinie.
Komisja do realizacji zadań z zakresu działalności statutowej Rady Dyscypliny Nauk o Zdrowiu
Przewodniczący – dr hab. n. o zdr. Grzegorz Dziubanek, prof. ŚUM,
Zastępca Przewodniczącego – dr hab. n. o zdr. Tomasz Holecki, prof. ŚUM,
Członkowie:
– prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Aleksander Owczarek,
– dr hab. n. med. Paweł Niemiec, prof. ŚUM,
– dr hab. n. o zdr. Ewa Niewiadomska, prof. ŚUM,
– dr hab. n. o zdr. Ryszard Plinta, prof. ŚUM,
– dr hab. n. med. Ilona Korzonek-Szlacheta, prof. ŚUM,
Planowane terminy posiedzeń Rady Dyscypliny Nauk o Zdrowiu:
- 17.12.2019
- 27.01.2020
- 17.02.2020
- 04.05.2020
- 29.06.2020
- 27.07.2020
- 28.09.2020
- 19.10.2020
- 09.11.2020
- 23.11.2020
- 14.12.2020
- 13.01.2021
- 10.02.2021
- 17.03.2021
- 14.04.2021
- 12.05.2021
- 16.06.2021
- 15.09.2021
- 13.10.2021
- 17.11.2021
- 15.12.2021
- 19.01.2022
- 16.02.2022
- 16.03.2022
- 20.04.2022
- 18.05.2022
- 22.06.2022
- 06.07.2022
- 28.09.2022
- 19.10.2022
- 16.11.2022
- 14.12.2022
- 11.01.2023
- 15.02.2023
- 15.03.2023
- 19.04.2023
- 17.05.2023
- 28.06.2023
- 20.09.2023
- 18.10.2023
- 15.11.2023
- 13.12.2023
- 17.01.2024
- 14.02.2024
- 13.03.2024
- 17.04.2024
- 19.06.2024
- 18.09.2024
- 23.10.2024
- 25.11.2024
Uchwały Rady Dyscypliny Nauk o Zdrowiu
- z dnia 17.12.2019
- z dnia 27.01.2020
- z dnia 17.02.2020
- z dnia 31.03.2020
- z dnia 04.05.2020
- z dnia 29.06.2020
- z dnia 27.07.2020
- z dnia 17.08.2020
- z dnia 28.09.2020
- z dnia 15.10.2020
- z dnia 19.10.2020
- z dnia 09.11.2020
- z dnia 23.11.2020
- z dnia 14.12.2020
- z dnia 13.01.2021
- z dnia 17.03.2021
- z dnia 14.04.2021
- z dnia 12.05.2021
- z dnia 16.06.2021
- z dnia 15.09.2021
- z dnia 13.10.2021
- z dnia 17.11.2021
- z dnia 15.12.2021
- z dnia 19.01.2022
- z dnia 16.02.2022
- z dnia 16.03.2022
- z dnia 20.04.2022
- z dnia 18.05.2022
- z dnia 22.06.2022
- z dnia 06.07.2022
- z dnia 28.09.2022
- z dnia 19.10.2022
- z dnia 16.11.2022
- z dnia 14.12.2022
- z dnia 11.01.2023
- z dnia 15.02.2023
- z dnia 15.03.2023
- z dnia 19.04.2023
- z dnia 17.05.2023
- z dnia 28.06.2023
- z dnia 20.09.2023
- z dnia 18.10.2023
- z dnia 15.11.2023
- z dnia 13.12.2023
- z dnia 17.01.2024
- z dnia 14.02.2024
- z dnia 13.03.2024
- z dnia 26.04.2024
- z dnia 19.06.2024
- z dnia 18.09.2024
- z dnia 23.10.2024
Uczelnia zapewnia bieżącą możliwość odbioru dyplomów doktora i doktora habilitowanego w biurze Sekcji ds. Rozwoju Naukowego, posadowionego przy Wydziale Nauk o Zdrowiu w Bytomiu, Piekarska 18, 41-902 Bytom, tel: 32 397 65 47, e-mail do kontaktu: ,
Prosimy o wcześniejsze umówienie terminu i miejsca odbioru z poszczególnymi pracownikami Sekcji ds. Rozwoju Naukowego, za pomocą wskazanych wyżej danych kontaktowych. Uprzejmie proszę o przekazanie ww. pracownikom potwierdzenia wniesienia opłaty za wydanie dyplomów.
Dyplom
Osobom, którym uprawnione organy Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach nadały stopień doktora lub doktora habilitowanego wydaje się: oryginał dyplomu oraz odpis dyplomu w języku polskim.
Na pisemny wniosek, kierowany do Prorektora ds. Nauki i Współpracy Międzynarodowej osoba, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego, może otrzymać odpis dyplomu w języku obcym:
- kandydaci, których przewody doktorskie i postępowania habilitacyjne zostały wszczęte i niezakończone przed dniem 01.10.2019 r. – w języku angielskim lub łacińskim,
- kandydaci, których postępowania w sprawie nadania stopnia doktora i postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego zostały wszczęte po dniu 01.10.2019 r. – w języku angielskim, francuskim, hiszpańskim, niemieckim, rosyjskim lub łacińskim.
Duplikat dyplomu
W razie utraty oryginału dyplomu, osoba, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego, może wystąpić z pisemnym wnioskiem do Prorektora ds. Nauki i Współpracy Międzynarodowej o sporządzenie duplikatu dyplomu. Duplikat oryginału dyplomu sporządza się odpowiednio na zasadach określonych w odrębnych przepisach. Nie sporządza się duplikatu odpisu dyplomu.
Dyplom/duplikat dyplomu można odebrać:
- osobiście,
- za pośrednictwem osoby upoważnionej,
- za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A.
Wysokość opłat przedstawia się następująco:
- dla Kandydatów, których przewody doktorskie i postępowania habilitacyjne zostały wszczęte i niezakończone przed dniem 1.10.2019 r. za wydanie:
1. oryginału dyplomu doktora lub doktora habilitowanego wraz z odpisem w języku polskim 90,00 zł,
2. odpisu dyplomu doktora lub doktora habilitowanego w języku obcym 60,00 zł.
3.duplikatu ww. dokumentów pobiera się opłatę o połowę wyższą niż za wydanie oryginału, odpowiednio:
– 135,00 zł – w przypadku duplikatu dyplomu doktora lub doktora habilitowanego,
– 90,00 zł – w przypadku duplikatu odpisu dyplomu w języku obcym. - dla Kandydatów, których postępowania doktorskie i habilitacyjne zostały wszczęte po 1 października 2019 r. za wydanie:
1. odpisu dyplomu doktorskiego i dyplomu habilitacyjnego w języku polskim 60,00 zł,
2. odpisu dyplomu doktorskiego i dyplomu habilitacyjnego w języku obcym 80,00 zł,
3. duplikatu dyplomu doktorskiego i dyplomu habilitacyjnego 90,00 zł.
Opłaty z ww. tytułu, należy wnosić na rachunek bankowy Śląskiego Uniwersytetu Medycznego o numerze: 40 1050 1214 1000 0007 0000 9103, wpisując w tytule przelewu: PCN-CRN, symbol Wydziału, przy którym posadowione jest biuro Sekcji ds. Rozwoju Naukowego procedujące sprawę tj. PCN-CRN, WNMZ/ WNMK/ WNF/ WNOZK/ WNOZB, opłata za wydanie dyplomu doktorskiego/habilitacyjnego, imię i nazwisko.
- Dyplom odbiera się w biurze Sekcji ds. Rozwoju Naukowego posadowionym przy właściwym Wydziale, gdzie procedowana była sprawa.
- Dyplom odbiera osobiście osoba, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego. Osoba ta winna okazać dokument potwierdzający tożsamość, przedstawić potwierdzenie dokonania opłaty za wydanie dyplomu i złożyć podpis na Poświadczeniu osobistego odbioru dyplomu.
- Dyplom może odebrać osoba upoważniona przez osobę, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego, po przedłożeniu pisemnego Pełnomocnictwa upoważniającego do odbioru dyplomu.
- Osoba, o której mowa powyżej zobowiązana jest do okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość, przedstawienia potwierdzenia dokonania opłaty za wydanie dyplomu i złożenia podpisu na Poświadczeniu odbioru dyplomu przez osobę upoważnioną.
- Na pisemny wniosek osoby, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego, dyplom, odpis, odpis w języku obcym, duplikat mogą być przekazane za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
z jednoczesnym odnotowaniem tego faktu w aktach osoby wnioskującej. Zwrotne potwierdzenie odbioru zostaje dołączone do akt osobowych osoby, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego. - Wniosek, o którym mowa powyżej winien zostać złożony w oryginale w formie w formie papierowej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
- Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach nie ponosi odpowiedzialności za zgubienie lub uszkodzenie przez operatora pocztowego przesyłki zawierającej dyplom oraz odpisy.
- W przypadku zgubienia lub uszkodzenia przesyłki osoba, której nadano stopień doktora lub stopień doktora habilitowanego, może wnioskować o wydanie duplikatu dyplomu.
Wzory dokumentów:
Zasady zwrotu środków za przejazdy w przewodach doktorskich i postępowaniach w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego wszczętych do 30 kwietnia 2019 roku:
Zarządzenie JM Rektora 216/2018 z dnia 8 listopada 2018 r. w sprawie: wysokości i warunków wypłacania wynagrodzenia promotorowi oraz za recenzje i opinie w przewodzie doktorskim, postępowaniu habilitacyjnym oraz postępowaniu o nadanie tytułu profesora, a także zasad zwrotu tych kosztów.
Zarządzenie JM Rektora 12/2020 z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie: wysokości i warunków wypłacania wynagrodzenia promotorowi oraz za recenzje i opinie w przewodzie doktorskim, postępowaniu habilitacyjnym oraz postępowaniu o nadanie tytułu profesora a także zasad zwrotu tych kosztów
Wniosek o zwrot kosztów – Załącznik nr 10 – do Zarządzenia Nr 12/2020 z dnia 29.01.2020 r. Rektora SUM
Zasady zwrotu środków za przejazdy w postępowaniach w sprawie nadania stopnia doktora i doktora habilitowanego wszczętych od dnia 1 października 2019 r.
Zarządzenie JM Rektora 11/2020 z dnia 29 stycznia 2020 r. w sprawie: szczegółowych zasad pobierania opłat i wypłacania wynagrodzeń w postępowaniach w sprawie nadania stopnia doktora albo doktora habilitowanego, rozpoczętych po 1 października 2019 r.
Wniosek o zwrot kosztów – nowe postępowania – Załącznik Nr 9 do Szczegółowych zasad pobierania opłat i wypłacania wynagrodzeń w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora i doktora habilitowanego
Rada Dyscypliny Nauk o Zdrowiu
Śląskiego Uniwersytetu Medycznego
ul. Poniatowskiego 15
40-055 Katowice
pok. 519
tel. (32) 208 35 53
e-mail:
Obsługę administracyjną Rady prowadzi Sekcja ds. Rozwoju Naukowego Centrum Nauki i Współpracy Międzynarodowej
Dane kontaktowe: https://nauka.sum.edu.pl/kontakt/
Dzień i godziny urzędowania Przewodniczącego Rady Dyscypliny Nauk o Zdrowiu
środy – 10:00 – 12:00, po wcześniejszym umówieniu.